Sterk plassering
I 2024 ender Toyota på en sjetteplass i Interbrands anerkjente rangering – like bak Apple, Microsoft, Amazon, Google og Samsung.
Med en vekst på hele 13 prosent sammenlignet med i fjor, har bilmerket også den sterkeste prosentvise fremgangen blant topp ti-selskapene.
– Det er selvfølgelig stort å se Toyota nok en gang befeste posisjonen som en av verdens største og mest verdifulle merkevarer. Spesielt gøy er det å se den store fremgangen, med tanke på de store og innovative merkevarene vi konkurrerer mot i kåringen, sier Piotr Pawlak, administrerende direktør i Toyota Norge.
Han legger til at resultatet viser Toyotas kontinuerlige fokus på innovasjon, elektrifisering og bærekraftige løsninger.
– Her har virkelig det norske markedet gått i bresjen og vært til inspirasjon for Toyota internasjonalt, avslutter Pawlak.
Under ser du hvilken verdi Interbrand har satt på de 14 bilmerkene som er plassert blant de 100 beste merkevarene i verden i 2024: