Jeg ønsker å...

Toyotas i Europa

Vår europeiske organisasjon
Våre europeiske aktiviteter strekker seg til hvert hjørne av kontinentet og inkluderer produksjonsanlegg, logistikknutepunkter, salgs- og markedsføringsvirksomheter, FoU-fasiliteter, trenings- og designsentre, en motorsportvirksomhet i verdensklasse, tusenvis av lokale forhandlere, KINTO mobilitetstjenester og Toyota Connected.
  • Seks tiår med vekst i Europa

    Vår europeiske historie startet på en veldig beskjeden måte. Dette var da et lite antall importerte kjøretøy ble brakt hit fra Japan på begynnelsen av 1960-tallet. Siden den gang har vi investert i å gjøre Europa til et av våre viktigste og mest levende globale markeder – ikke bare for salg av biler, men et sted for å designe, konstruere og bygge dem.

  • Siden 1963

    I 1963 ble 400 Toyota Crown sendt fra Japan til vår første europeiske distributør – Erla Auto – og startet dermed Toyotas lange engasjement i Europa.

  •  >25,000 

    Vi har over 25 000 ansatte personer over hele Europa.

  • 11 mrd EUR

    Siden vi etablerte våre første driftsfasiliteter på 1990-tallet har vi investert over 11 milliarder euro lokalt.

  • 8 plants in 6 countries 

    Vi driver 8 produksjonsanlegg i 6 land i Europa.

  • 6 mrd/år EUR 

    Vi bruker over 6 milliarder euro med 400 europeisk-baserte leverandører årlig.

  • 53 land

    Vi driver et nettverk av 28 nasjonale markedsførings- og salgsselskaper i 53 land.

  • 3000 forhandlere

    Et nettverk av over 3000 Toyota og Lexus autoriserte forhandlere.

  • 23 logistikksentre

    14 logistikksentre for deler og 9 kjøretøylogistikksentre.

  • Europeiske biler for europeiske sjåfører

    Toyota Europa-familien støtter den vedvarende utviklingen av Toyotas virksomhet i Europa, basert på våre hovedprioriteringer av overlegen kvalitet og kundetilfredshet. Vi jobber hardt for å ytterligere styrke Toyota- og Lexus-serien i Europa. Kjøretøyene våre kombinerer miljøytelse og kjøreglede, med tjenester skreddersydd for å møte forventningene til europeiske kunder. I erkjennelse av at europeiske kunder er noen av de mest kresne i verden, bruker vi deres forventninger som en målestokk for å designe biler som oppfyller de høyeste standardene for ytelse, design og estetisk appell.

  • Masseproduserende menneskelig lykke

    Vi ser nå på oss selv som en mobilitetsleverandør, ikke bare en bilprodusent. Vi etablerte KINTO Europe for å akselerere Toyotas vekst i mobilitetstjenester i Europa, og vi tar sikte på å bli den foretrukne tjenesteleverandøren for hvert mobilitetsbehov ved å tilby mobilitetsløsninger for alle kunder. Ved å støtte Mobilitet for alle kan vi gi et bærekraftig bidrag til vårt oppdrag om å masseprodusere menneskelig lykke.

  • Bygget i Europa

    Vi begynte å undersøke hvordan vi kunne gjøre biler renere og mer effektive lenge før det ble et hovedproblem for bilindustrien som helhet. Vi har gjort spesielt betydelige investeringer i hybrid- og brenselcelleteknologi. Vi har satt mer enn fire millioner elektrifiserte kjøretøy på europeiske veier siden vi lanserte Prius, vår originale hybrid. Og vi selger ikke bare hybridene våre i Europa, vi bygger dem også her, i fabrikkene våre i Storbritannia, Frankrike, Tyrkia, Tsjekkia og Polen.

  • Bilanlegg som også er økoanlegg

    Å ha våre fasiliteter i Europa betyr at vi kan tilby våre kunder kortere leveringstider og redusere miljøpåvirkningen av våre fraktoperasjoner. Å bygge renere biler i Europa og for Europa er bare ett aspekt av vårt arbeid for å beskytte og pleie miljøet. Fabrikkene og kontorene vi har bygget er verdenspionerer innen nye og effektive måter å redusere avfall, bevare naturressurser, minimere utslipp og arbeide i harmoni med naturen rundt oss.