Jeg ønsker å...

Nasjonale markedsførings- og salgsselskaper

Våre NMSCer og forhandlere støtter kundene våre gjennom deres Toyota-reise
Våre biler og tjenester selges over hele Europa, men måten vi markedsfører dem på og kommuniserer med kundene våre er forskjellig i hvert land. Våre nasjonale markedsførings- og salgsselskaper og forhandlere engasjerer seg med folk på en måte som passer for hvert marked.
  • Nasjonale markedsførings- og salgsselskaper

    Det rike mangfoldet i de forskjellige landene som utgjør Europa, utgjør en utfordring for enhver virksomhet som opererer i hele regionen. Våre nasjonale markedsførings- og salgsselskaper (NMSC) må ta hensyn til de mange variasjonene i kultur, språk og måter å drive forretning på, samtidig som vi sørger for at vi leverer konsekvent høye standarder for service til våre kunder. Våre 28 europeiske NMSC-er har et bredt spekter av ansvar på nasjonalt nivå, inkludert produkt- og markedsføringsstrategi, teknisk støtte, kunderelasjoner og utvikling og støtte av våre forhandlernettverk.

  • 28

    NMSCer

  • 53

    Land

  • >2400

    Toyota forhandlere

  • >360

    Lexus forhandlere

  • Et omfattende nettverk av forhandlere

    Våre 2800 utsalgssteder er det første kontaktpunktet for de fleste av våre kunder. De tilbyr salg, service, vedlikehold og reparasjon av nye og brukte kjøretøy og deler. Sertifikatet på veggene til våre forhandlere er et bevis på at hver Toyota-forhandler har overholdt alle 86 strenge obligatoriske standarder. Det viser at de er forpliktet til å vise konsistens og åpenhet gjennom hele kundens reise med Toyota-kjøretøyet deres. Resultatet er trygghet – å vite at hver Toyota vil få den beste behandlingen, i samsvar med vår overordnede filosofi om miljøomsorg.

  • En oppslukende detaljhandelopplevelse for kunder

    Våre forhandlere har en nøkkelrolle i vår fremtid som mobilitetsselskap, ved å gi kundene en oppslukende merkevareopplevelse. Dedikerte områder innenfor det nye detaljhandelsmiljøet presenterer hele spekteret vårt av produkter og tjenester, fra nye og brukte Toyota-kjøretøyer, Toyota Gazoo Racing-produkter, bZ-merket elektrifiserte kjøretøy, ettersalg og service, til KINTO Mobility Services. I kundehuben samhandler kundene med merkevaren både digitalt og med forhandlereksperter. Interaktive digitale berøringspunkter gir kundene en personlig butikkopplevelse som lar dem utforske mobilitetsproduktene våre.

  • Et sterkt engasjement for å redusere deres miljøfotavtrykk

    Som en av verdens ledende bilprodusenter tar vi vårt ansvar for å beskytte miljøet på høyeste alvor. Våre forhandlere deler dette ansvaret. For eksempel sørger de for at avløpsvann – en kilde til forurensning under kjøretøyservice – samles opp og behandles. Tilsvarende regler gjelder for olje, maling, batterier og dekk. De vil også reparere bilens klimaanlegg ved hjelp av gjenvinnings-/resirkuleringsutstyr, for å unngå at kjølemedier skader miljøet og spesielt ozonlaget.

  • Teknikere som er utdannet – og omutdannet

    Våre biler er høyteknologiske maskiner. Å jobbe med dem krever spesialkompetanse, som våre teknikere har, ettersom alle teknikere som jobber hos en Toyota-forhandler er utdannet ved Toyota Academy. De er dermed høyt trente og forstår Toyota-biler innvendig og utvendig. I tillegg deltar de jevnlig på videreutdanning for å holde seg oppdatert med de siste modellene og utviklingen. Mens de bruker mye tiden sin på å betjene og reparere Toyota-biler, kan det være trygt å si at ingen kjenner en Toyota-bil som en Toyota-tekniker!

  • Inngående arbeidskunnskap om elektrifiserte kjøretøy

    Å jobbe med våre elektrifiserte kjøretøy krever spesielle ferdigheter. Våre teknikere tester hele kjøretøysystemet, og setter sammen en skriftlig rapport som gir all informasjonen som en kunde trenger for å forstå helsen til kjøretøyet sitt. Det er den ideelle måten å sørge for at alt fungerer som det skal, med optimale ytelsesnivåer. Interessant nok, å sjekke helsen til et elektrisk kjøretøy involverer ikke skitne kjeledresser, oljete hender og en skiftenøkkel! I stedet betyr det å koble til en kraftig datamaskin som utfører mange av testene selv.

  • En lidenskap for sikkerhet

    Før en forhandler utfører noe arbeid etter kundens forespørsel, gjennomføres en gratis inspeksjon av bilens tilstand. Målet er å sikre at hvert Toyota-kjøretøy presterer på det høyeste nivået av teknisk fortreffelighet og sikkerhet. Når denne kontrollen er fullført, mottar kunden en skriftlig rapport og forklaring som dekker tilstanden til frontrute, viskerblader og mekanisme, gulvmatter, dekk, karosseri og lys.

  • Et ønske om å fikse det riktig første gang

    Toyota tror på å fikse ethvert problem ordentlig ved første forsøk. Det er ikke nødvendigvis den enkle måten å gjøre ting på, i hvert fall ikke på kort sikt. Men det er ikke plass hos Toyota for kortsiktig tenkning. Hvis det er et problem med et Toyota-kjøretøy, ønsker vi å komme til bunns i det. Dette betyr å undersøke enhver feil grundig for å forstå problemet og finne den riktige løsningen. Vi er ikke interessert i raske løsninger som ikke varer. I stedet finner vi en langsiktig løsning slik at hver kunde trygt kan glede seg over bilen sin, feilfri.

  • Løftet om å kun bruke originale Toyota-deler

    Hvis kontrollen avslører at en bil trenger reservedeler – for eksempel for å bestå den obligatoriske trafikkkontrollen – vil en Toyota-forhandler kun bruke originale Toyota-deler. Med andre ord, de vil ikke gå på akkord med kvalitet eller holdbarhet. Kunder kan derfor være trygge, vel vitende om at delene som brukes er spesielt designet og laget for deres Toyota.

Du kan også være interessert i