Jeg ønsker å...

Kvalitet

Kvalitet overalt, i alt
Vår oppgave er å minimere ulempene for kundene. Våre kunder bestemmer derfor kvaliteten vår. I Kaizens sanne ånd tar dette oppdraget aldri slutt.
  • Stemmene til kundene våre

    Våre kunder er de viktigste personene å lytte til når det gjelder å forstå hva Toyota-kvalitet betyr. Deres uavhengige syn og erfaringer med kjøretøyene deres forteller oss om våre kvalitetsmål blir nådd. Tilbakemeldingene deres gir oss den virkelige informasjonen vi trenger for å gjøre forbedringer og produsere stadig bedre biler. Vi er alltid klare til å lytte til stemmene til kundene våre, og vi legger like stor vekt på kritikk som ros. Kvalitet refererer ikke bare til produktene vi leverer, men også kvaliteten på arbeidet vi utfører i alle våre forretningsområder og for alle «interne» kunder.

  • Stemmene til ansatte

    Menneskene som jobber i våre produksjonsanlegg rundt om i verden setter stor personlig stolthet i det de gjør. Deres forpliktelse til å gjøre den beste jobben på hvert trinn er grunnleggende for å sikre at vi leverer produktene av høyeste kvalitet til våre kunder. Hvert medlem av vår arbeidsstyrke forstår viktigheten av å aldri overføre dårlig kvalitet til neste trinn i prosessen. Dette betyr at vi tar tak i problemer i det øyeblikket de oppstår, og forhindrer at mer alvorlige problemer utvikler seg. Denne tilnærmingen strekker seg hele veien fra planlegging, gjennom produksjon til våre ettersalgstjenester og til og med blant våre kontorarbeidere.

"Kvalitet er resultatet av alles innsats"

Peter Rade, Visepresident  for Quality of Toyota Motor Europe

  • Kvalitet er overalt, i alt

    Vi setter kvalitet i hjertet av alt vi gjør. Tro mot prinsippet om kaizen, ser vi alltid på hvordan vi kan gjøre forbedringer. Dette er slik at vi kan være sikre på å levere produkter og tjenester av beste kvalitet til våre kunder. Gjennom overgangen til et mobilitetsselskap forblir vi tro mot kvalitetsarven vår og streber etter samme kvalitetsnivå i alt vi gjør. Fra hvordan vi samhandler med kundene våre i denne stadig skiftende digitale verden til å oppnå karbonnøytralitet.


  • Vår kvalitetsfilosofi

    Vår tilnærming til kvalitet er basert på Jikotei Kanketsu-filosofien: "å sikre at defekter aldri overføres til neste prosess." Det betyr at hvert medlem av arbeidsstyrken tar eierskap for kvaliteten på jobben sin. Alle, inkludert våre anleggsarbeidere, som identifiserer et problem i en del eller prosess kan varsle og kan potensielt stoppe produksjonen slik at en løsning kan bli funnet. Dette resulterer i konsistent kvalitet på alle trinn i hver prosess.


  • Spør "hvorfor" fem ganger

    Vi sikter mot "null feil" i alle produksjonsprosesser. Problemer gir oss muligheter til å gjøre forbedringer og sikre god kvalitet. Det er derfor viktig å finne ut årsaken når noe går galt, slik at det kan rettes opp og forhindres i å skje. Av denne grunn spør vi «hvorfor» fem ganger i hver sak.

  • Fra konsept til kunde

    Våre idealer og vår stolthet over produksjonen vår vil fortsette å sikre at kjøretøyene våre i alle ledd, fra design, utvikling og produksjon til kundebruk, vil være av høyeste kvalitet, holdbarhet og miljøytelse.

  • Kvalitetshistorie og tradisjoner

    Fra dag én har Toyota prioritert høy kvalitet i sine produkter og tjenester. Gjennom årene har vi innført prinsipper og prosesser for å sikre at kvalitetsnivåene våre fortsetter å forbedres.