- Tresylindret, turboladet 1.6-motor med økt effekt og dreiemoment
- Høyhastighets automatgirkasse med åtte gir (tilleggsutstyr)
- Nytt interiør med digitale instrumenter
- Forsterket bunnplate og forbedret fjæring
- Forbedret karosseri for bedre aerodynamikk og kjøling
Nye GR Yaris er priset
-
-
GR Yaris hadde verdens kraftigste tresylindrede motor da den ble lansert. Nå byr den på enda mer. Effekten er økt med 19 hk til 280 hk og dreiemomentet er økt med 30 Nm til 390 Nm.
Den største endringen i nye GR Yaris er introduksjonen av en åttetrinns GAZOO Racing Direct automatgirkasse, som vil bli tilbudt som tilvalg. Bilen vil fortsatt være utstyrt med en sekstrinns manuell girkasse som standard. I utviklingen av den nye girkassen ble det lagt størst vekt på rask nedgiring. Automatkassen gjør også at føreren kan konsentrere seg enda mer om styringen og bremsingen av bilen.
Kupéen i nye GR Yaris er modifisert for å gi en mer sportslig følelse, og designet understreker at bilen er skapt med tanke på føreren. Sikten ble forbedret ved å senke dashbordets overkant med 50 mm, flytte bakspeilet og vippe instrumentpanelet 15 grader mot føreren.
Foran føreren sitter et 12,3-tommers digitale instrumenter med to visningsmoduser å velge mellom - normal og sport, som viser flere data knyttet til bilens ytelse.
Chassiset er også forbedret, og i kupeen er kjørestillingen endret og setehøyden er senket med 25 mm for å gjøre den enda mer sportslig. Hjulopphenget er justert for å gi utmerket veigrep under ekstreme forhold. Fjærinnstillingene er også justerte, og demperne foran er blitt forsterket.
Ved å øke antallet lasersveiser med 13 prosent og bruke 24 prosent mer strukturlim har man økt stivheten i det lette karosseriet til GR Yaris, slik at bilen reagerer bedre i svinger, har bedre kjøreegenskaper og bedre veigrep.
-
Priser er eks. frakt og leveringsomkostninger.