Han legger til at Toyotas berømte produksjonssystem sikrer ledende kvalitet og holdbarhet på de leverte bilene. Nylig ble Toyota best blant de store bilmerkene i den amerikanske undersøkelsen fra J.D. Power 2023, som undersøker data om havarier, feil og funksjonsfeil på alle brukerrelevante komponenter på inntil 3 år gamle biler. Det at bilene er laget for å vare er et godt utgangspunkt for tilfredse kunder.
I tillegg har Toyota et forhandlernett i Norge som over mange år har sikret svært høy kundetilfredshet. –Vi har over tid jobbet målrettet for å gi kunder som kjøper både nye og brukte biler en trygg og god kjøps- og eieropplevelse. Ved å benytte Toyota verkstedet til årlig vedlikehold gis ett års ekstra garanti inntil bilen er 10 år gammel, sier Pawlak.
Han understreker også Toyota-ansattes engasjement for å levere gode kundeopplevelser gjennom hele livsløpet til bilen. –Verkstedene og kunderådgiverne våre har en nøkkelrolle for å holde kundene tilfredse, og finne gode løsninger for kundene dersom det oppstår problemer, sier Pawlak.
Ifølge Norsk Kundebarometer 2023, er Toyota på toppen blant bilforhandlere på kundetilfredshet. I tillegg har Toyota plassert seg svært godt i den omfattende kundeundersøkelsen Autoindex 2023, hvor Toyota tok andreplassen bak søsterselskapet Lexus.
–Denne rapporten fra Forbrukerrådet bekrefter at vårt utrettelige fokus på å sette kunden først gir resultater, sier Pawlak.