For å dekke forskjellige transportbehov kommer også Proace City Electric i forskjellige versjoner. Varebilen leveres i standard lengde (4,40) samt lang utgave (4,75), tar en nyttelast på opptil 800 kg og kan trekke tilhengervekter opptil 750 kg.
Fra 4. kvartal blir de nye bilene levert til kunder i Norge. Norske kunder er prioritert sammen med kjøpere i Frankrike, Nederland, Sveits og Storbritannia. I andre land skjer lanseringen av Proace City Electric først til neste år.
Drivlinje og lading
Elmotoren i Proace City Electric leverer 136 hk til forhjulene. Alle Proace City Electric-variantene er utstyrt med et litium-ionbatteri på 50 kWt som gir en rekkevidde på mellom 260 og 280 km (WLTP).
Proace City Electric har en 7,4 kW ombordlader som standardutstyr, men kan leveres med en 11 kW 3-faselader avhengig av utstyrsgrad. Type 2-kabler for tilkobling til ladeboks er også standardutstyr. Med 3-fase lader på 11 kW er ladetiden 5 timer. Om bilen kobles til en hurtiglader på 100 kW kan den lades til 80% fra 30 minutter.
Temperaturstyring for bedre rekkevidde og kortere ladetid
Effektiv temperaturstyring for batteriet er viktig både for å opprettholde ytelsene og rekkevidden i kalde og varme årstider. Batteriet i Proace City Electric har et glykolsystem som hjelper til med å sikre ladetid, effektivitet og optimal batteriytelse i temperaturspekteret fra ÷40 til +55˚C.
Utstyrsgrader og utstyr
Proace City Electric leveres i tilsvarende utstyrsgrader som det øvrige Proace City-utvalget og med de samme utstyrsspesifikasjonene; Basic og Comfort. Innstegsmodellen er en arbeidshest, der fokus ligger på praktisk nytte og lave eierkostnader. Comfortversjonen vil komme med to sidedører, større 16’’ stålfelger med kapsler og Smart Cargo-system i tillegg.