Hydrogen - raskt og effektivt
På fortauskanten kan innbyggerne bli hentet av en selvkjørende hydrogenbasert buss eller taxi, og kjørt til bestemmelsesstedet. Dette er mulig takket være et eget operativsystem for hele byområdet hvor alt og alle er koblet sammen.
Alle data som samles inn kan analyseres og bearbeides. Dette blir nyttig, og fører til effektiv utnyttelse av ressursene. I tillegg vil brukerne merke kontinuerlige forbedringer.
Blant de konseptene som skal prøves ut på gateplan er Toyota e-Palette. Dette er førerløse, rene flerbrukskjøretøy som skal brukes til persontransport og distribusjonstjenester. De kan også tilpasses mobil detaljhandel, servicevirksomheter, helsetjenester, hotell og andre byfunksjoner og arbeidsplasser.
Solenergi, jordvarme og brenselceller basert på hydrogen gjør samfunnet raskt, effektivt og karbonnøytralt.
Promenader
Promenadene er transportårer som er reservert for mikromobilitet. Eksempler på dette er sykler og elsykler, scootere og andre former for personlig transport, inkludert Toyota i-Walk. Beboerne kan bevege seg mellom bydeler og over et større område med natur og plass i mer enn ganghastighet. Også promenadene er omgitt av trær og beplantninger.
Gangveier og stier
Den tredje typen ferdselsårer blir anlagt som langstrakte parker med stier og småveier kun for fotgjengere, flora og fauna. En fin sti gir et trygt og behagelig miljø for spaserturer. Naturen skal gå uavbrutt gjennom den økologiske korridoren som forbinder Fuji-fjellet med Susonodalen.
Bærekraftige bygninger og boliger
Bygninger med boliger, kontorer og produksjon omgir en gårdsplass som bare er tilgjengelig via en promenade, gangvei eller sti. Veven av veier mellom boligkvartalene kan utvides og trekkes sammen for å gi plass til en rekke forskjellige formater og funksjoner. For eksempel kan ett område utvides til et stort torv og et annet bli en park for alle i byen.