The Toyota Way

Vårt arbeid i dag er grunnlaget for i morgen
The Toyota Way bruker våre ledende prinsipper for å definere en måte å jobbe for alle i vår virksomhet, overalt. Bilindustrien opplever en transformasjon en gang i århundret. Tidligere gikk Toyota over fra Vevestoler til bilprodusent. Vi gjenoppfinner nå oss selv som mobilitetsselskap.
  • The Toyota Way 2020


    The Toyota Way er grunnlaget for bedriftskulturen vår. For å hjelpe oss å navigere gjennom det ukjente territoriet for å bli et mobilitetsselskap, omfavner vi våre kjerneprinsipper, verdier, oppdrag og visjon for å gi oss krefter når vi legger grunnlaget for morgendagen. Vi vil fortsette å utvikle The Toyota Way for å holde tritt og forbli effektive og relevante i en verden i stadig endring. Og vi vil holde det under konstant gransking for å se hvordan det kan forbedres kontinuerlig.

Hos Toyota... 

  • Handle for andre

    Vi streber etter å holde perspektivene til våre kunder og interessenter i kjernen av vår innsats hver dag. Når vi setter oss selv i andres posisjoner, går vi forbi det umulige.

  • Arbeid med integritet

    Vi vurderer alltid hvor dagens arbeid skal ta oss og hvordan det påvirker de rundt oss. Vi går en vei mot våre mål med integritet og ærlighet.

  • Drive nysgjerrigheten

    Med en personlig interesse for alt, stiller vi spørsmål for å oppdage mekanikken bak fenomener. Denne tankegangen genererer nye ideer.

  • Observer grundig

    Mennesker sanser ting instinktivt på måter som maskiner ikke kan. Vi samler harde data mens vi personlig ser, føler og tolker situasjonen, og trener Genchi Genbutsu* for å oppdage de mest kreative og beste løsningene raskt.

  • Bli bedre og bedre

    I dag, og hver dag, tar vi eierskap for å skjerpe ferdighetene hos oss selv og hverandre, med hjerte, sinn og kropp for å møte de skiftende behovene til våre kunder.

  • Fortsett søken etter forbedring

    Vi tror på menneskers naturlige evne til å endre ting til det bedre. Hver forbedring, uansett størrelse, er verdifull. Vi oppmuntrer til både inkrementell og banebrytende innovativ tenkning, og søker å utvikle oss med Kaizen*, og aksepterer aldri status quo.

  • Skape rom for vekst

    Med fokus på det som er essensielt, eliminerer vi avfall og forvalter ressursene våre nøye for å skape rom for å vokse. Dette er grunnlaget for smidighet og dyrking av nye ideer for fremtiden.

  • Ønsker konkurranse velkommen

    Vi ønsker konkurranse velkommen, uten ego. Det presser oss til å forbedre og bedre betjene våre kunder og samfunnet, og skape mer verdi og en bedre opplevelse.

  • Vis respekt for folk

    Ingen arbeid er ensom. Ingen jobb er en enkeltperson. Vi får mest mulig ut av ulike perspektiver, og snu forskjeller til styrke som ett team. Med en grunnleggende respekt for mennesker skaper vi et miljø der alle føler seg velkommen, trygge og hørt, og alle kan bidra med sitt beste mot meningsfulle mål.

  • Vis takknemlighet

    Vi skylder vår eksistens til våre kunder, medlemmer, partnere, interessenter og lokalsamfunn. Vi sier "Takk" til alle vi møter.

* Genchi Genbutsu (engelsk: Gå og se selv): Den beste praksisen er å gå og se stedet eller prosessen der problemet eksisterer for å løse det problemet raskere og mer effektivt. For å forstå problemer, bekrefte fakta og analyser de grunnleggende årsakene.

* Kaizen (Kontinuerlig forbedring): En filosofi som bidrar til å sikre maksimal kvalitet, eliminering av avfall og forbedringer i effektivitet, både når det gjelder utstyr og arbeidsprosedyrer. Kaizen-forbedringer i standardisert arbeid bidrar til å maksimere produktiviteten på hver arbeidsplass.

Vi oppfordrer deg til å ta opp eventuelle bekymringer, i et trygt og konfidensielt miljø.

Vi tilbyr flere måter du kan rapportere eventuelle bekymringer på:

i. Gjennom vårt varslingssytem:

       1.  Telefon: Rapporter en hendelse - Safecall

       2. Online: Rapporter en hendelse- Safecall

ii. Ved å kontakte vår Compliance Officerr: karel.de.wilde@toyota-europe.com

Du kan også være interessert i